dinsdag 13 maart 2012

Room-kaas glazuur

Heerlijke roomkaas glazuur,
een heerlijke combinatie met wortelcake.

Ik heb deze met bruine suiker gemaakt,
in plaats van witte,
omdat ik een zandkleur als decoratie wilde hebben.
Ik ga namelijk de cake decoreren als een

Dit heb je nodig voor de roomkaasglazuur:
- 180 gram zachte boter
- 180 gram roomkaas
- 3 druppels vanille extract
- 250 gram bruine suiker

Smelt de margarine ongeveer een minuut in de magnetron.
Doe hier de bruine suiker en meng dit heel goed.
Op de foto hierboven zie je poedersuiker erbij staan.
Dat heb ik uiteindelijk niet gebruikt.
Tijdens het bereiden krijg ik vaak ingevingen,
en zo besloot ik alleen bruine suiker te gebruiken
zoveel mogelijk zandkleur te behouden.

Meng hierna de roomkaas en vanille erdoor.
Mix tot je een mooie romige massa hebt gekregen.
Zet de kom in de koelkast tot gebruik.

Heerlijk over wortelcake!
Zin om het ook te maken?
Mijn gezin likt hier letterlijk de vingers bij af :-)

Hartelijke groetjes,
Jacqueline Voordewind
(zonder foto's)

Geen opmerkingen: