woensdag 15 augustus 2012

Speculaas & taaitaai kruiden-mengsel

Vanavond heb ik mijn wintervoorraadje weer gemaakt :-)
Een heerlijke geurig combinatie van kruiden,
voor het maken van speculaas of taai-taai!

En dit heb je nodig:
- 4 theelepels gemalen kaneel
- 1 theelepel gemalen kruidnagel
1 theelepel gemalen foelie
- 1/3 theelepel gemalen gemberpoeder ( djahé)
- 1/5 theelepel gemalen cardamom
- 1/5 theelepel gemalen koriander
- 1/5 theelepel gemalen anijszaad
- 1/5 theelepel gemalen nootmuskaat
- een schoon potje met een dekseltje

Meet alle kruiden af en doe deze eerst in een klein glaasje:

Meng alle kruiden lekker door elkaar heen,
en klaar is je zelfgemaakte speculaas en/of taai-taai kruidenmengsel :-)
Doe het hierna in een potje met een dekseltje:

Ik heb de hoeveelheden van hierboven
een steeds aantal malen opnieuw gemengd.
( 10 maal hetzelfde mengsel )

Zo weet ik zéker dat ik steeds dezelfde verhoudigen heb.

Daar heb ik een half potje mee kunnen vullen.
Dit mengsel heb ik vorig jaar veelvuldig gebruikt,
om heerlijke taai-taai te maken.

Daarom heb ik dit keer alvast een grotere voorraad gemaakt
:-)

Het recept van de overheerlijke geurige taai-taai koeken
kun je vinden door op de rode link hieronder te klikken:

Hartelijke groetjes,

Geen opmerkingen: