vrijdag 20 juli 2012

Marshmallow-schuim 'ijsjes'

De traktatie van Jerusha afgelopen woensdag :-)
Het volledige recept ga ik hier binnenkort plaatsen,
maar met de omschrijving hieronder kom je al een heel eind :-)

De bodem van de ijscupjes heb ik eerst met stukjes pure chocolade gestrooid.
Daarna heb ik ze gevuld met cakebeslag,
 volgens het recept: sponge /chiffon-cake, maar dan met 4 eieren.

Nadat ik de cakejes in de ijs-cupjes gebakken heb en laten afkoelen,
Heb ik een soort marshmallow gemaakt, volgens recept van 'negerzoenen'.
maar nu met 3 blaadjes gelatine in plaats van 2.

Steeds 2 eiwitten, 3 blaadjes gelatine
en elke keer opnieuw met een nieuwe kleur.
Per 2 eiwitten kun je ongeveer 12 rozetten maken.
Ik heb steeds afzonderlijk de kleuren roze, oranje, geel en groen gebruikt.
Als afwerking heb ik er gezellig gekleurde sier-rietjes ingestoken
en met doorzichtig folie met een feestelijk strikje ingepakt.
Het 'negerzoen' recept kwam mooi van pas.
Met een extra blaadje gelatine is het wat steviger van structuur geworden
waardoor het een soort 'spekkie' werd.

Zo zie je maar dat je steeds weer kunt variëren met een klein receptje :-)

Verder ben ik bezig met de verjaardagstaart voor Jerusha.
Ze wordt morgen 9 jaar :-)

Eén van de vullingen die ik ga gebruiken voor haar taart is:
Voor het recept kun je klikken op de rode link hierboven.
Dit is meteen ook een heel lekker dessert :-)

Hartelijke groetjes,

Geen opmerkingen: