zaterdag 5 mei 2012

Moederdagkoekje decoreren

waardoor je dit koekje heel persoonlijk maakt :-)
Heel mooi, leuk en niet moeilijk!


Ik ga je laten zien hoe je dit kunt doen en hoe makkelijk het is!

De koekjes met glazuurlaagje kun je maken
met het recept op mijn site.

Mijn recepten vind je via onderstaande linken:
- Glazuur

Al het koekje klaar is en de glazuurlaag is hard,
kun je aan de slag:
Leg een stukje bakpapier op het koekje,
en trek met een potlood de vorm van het koekje over.

Leg daarna het stukje bakpapier om een velletje wit papier,
zodat je duidelijk kunt zien wat je schrijft en tekent.
Leg de tekening daarna weer op het koekje.

Prik met de naald op de lijntjes,
voorzichtig door het bakpapier, in de glazuurlaag,
op een aantal plaatsen van de letters.
Hierdoor geef je op het koekje aan
waar je straks met met het glazuur kan gaan tekenen.
de markeringen staan op het glazuur:
Neem een beetje glazuur met de kleur naar je keuze.

Als je mijn recept wil gebruiken,
klik dan maar op de rode link hieronder:

Hou je van heel fijn tekenen,
dan gebruik je een cocktailprikkertje.
Natuurlijk kun je ook een decoratiepen of kwastje gebruiken,
maar dan krijg je dikkere lijnen.
Je kunt een beetje glazuur op het stukje bakpapier leggen,
en als het neigt harder te worden,
doe er dan een druppeltje water bij,
en roer dat dan even door het glazuur, zoals je verf zou mengen.
De letters staan erop:
Ik heb uit de losse hand de sierrand gemaakt.

Wil je een sierrand zelf eerst met een naald aangeven,
 doe dat dan gelijk met de letters, anders moet je eerst wachten
tot de letters droog zijn voor je de tekening er weer op kunt leggen.

Zelf heb ik eerst stipjes gezet, en van stipje naar stipje
met de punt van de naald boogjes getrokken:
De fijne lijntjes van de naald heb ik voorzichtig met glazuur overgetrokken.
Voor een wat hogere lijn en een mooier, strakker en duidelijker effect,
kun je een tweede keer met het glazuur
over de letters en de sierrand gaan. 

En dit is het resultaat:
Je kunt het koekje natuurlijk naar eigen fantasie decoreren...
leef je lekker uit
:-)

En dit is natuurlijk heel mooi voor Moederdag!
Nog een paar decoratie foto's
:-)
 Wil je deze koekjes ook maken?

Ik heb het recept voor je als je op onderstaande linken klikt:

Veel plezier met het maken,
en een hele fijne, gezellige moederdag toegewenst!

Hartelijke groetjes,


Geen opmerkingen: