donderdag 18 april 2013

De Nederlandse kroon naar origineel model

Gemaakt van rolfondant :-)
Leuk als decoratie voor op een taart :-)
Klik op de rode link hieronder voor:

Leuk detail:
Het bolkruis of rijksappel heb ik zo gemaakt,
dat je het dekseltje er af kunt halen:
Het kroontje van bovenaf gezien:

De afgelopen dagen vond ik het een leuke uitdaging,
om dit voor de Kroningsdag te maken,
dus kroop ik in mijn potlood om een ontwerpje te maken.

Zodra ik het uiteindelijke sjabloon met zwarte fijnschrijver heb getekend,
kan ik het inscannen, en hier op mijn blog zetten.
Als dat gedaan is, kan het worden uitgeprint.

Ook de komende jaren met de Koningsdagen,
kan dit ontwerp goed gebruikt worden :-)

Het is dus van toepassing geweest, mijn bericht vorig jaar:
'Misschien de laatste keer dat de tiara symbool staat voor de Koningin,
in plaats van een kroon als symbool voor de koning?'

Naar het originele model dat ( nu nog even) Koningin Beatrix,
en prinses Maxima gedragen hebben :-)
( Klik op de rode link hierboven om te zien hoe ik de tiara maakte)

De afgelopen, én komende tijd,
maakt Nederland zich op voor de troonswisseling.

Het symbool is nu de Nederlandse kroon.
Daarom heb ik het van rolfondant gemaakt :-)
Klik op de rode link hieronder voor het patroontje:

Veel plezier op de dag van abdicatie van Koningin Beatrix,
en de huldiging van prins Willem Alexander als koning!

Hartelijke groetjes,
Jacqueline Voordewind
Terug naar boven

Geen opmerkingen: