vrijdag 20 april 2012

Sinaasappel-suikerglazuur

Lékker, deze oranje suikerglazuur met sinaasappelsiroop!
Echt heerlijk op oranjekoek. met zelfgemaakte amandelspijs
Ook heerlijk over mijn zelfgemaakte oranje tompoezen,
gemaakt met mijn zelfgemaakte bladerdeeg!

Je hebt hiervoor nodig:
- 100 gram poedersuiker
- een eetlepel sinasappelsiroop ( ik heb 'Slimpie' gebruikt)

Voor een diepere kleur:
- oranje voedingskleurstof óf
- rode + gele voedingskleurstof
- een aantal cocktailprikkertjes
Schut de poedersuiker in een schaaltje
en doe hierbij een eetlepel sinaasappelsiroop.
Roer dit goed door elkaar.
Ik heb er voor gekozen om de kleur intenser te maken.
Doop daarvoor afzonderlijk een cocktailprikker
in de rode en gele voedingskleurstof (of in oranje),
en roer de prikkers daarna door de sinaasappel-suikerglazuur...
...tot het glazuur egaal van kleur is.
Voor de oranjekoek vond ik diepere oranje kleur leuker:
Doop dan nog een keer een cocktailprikker in de rode en gele voedingskleurstof,
en roer door de sinaasappel glazuur:
Zo vind ik hem mooi van kleur!

Dit glazuur is door de sinaasappelsiroop héérlijk van smaak!

Deze glazuur heb ik gebruikt als afwerking voor de oranjekoek.
Echt een heerlijke combinatie en mag niet ontbreken op deze koek!

In deze koek heb ik ook zelf gekonfijte mandarijnschilletjes verwerkt en
heerlijke zelfgemaakte amandelspijs.

Maak dit glazuur dan wat vloeibaarder met iets meer siroop
voor over de héérlijke oranje tompoezen ,
gemaakt met mijn zelfgemaakte bladerdeeg!

Klik voor de bovenstaande recepten op de rode linken hierboven.

Hartelijke groetjes,

Terug naar boven

1 opmerking:

Petra zei

Wat een idee!
Ik heb altijd de frambozensiroop van Slimpie, dat kan natuurlijk ook.