dinsdag 1 januari 2019

Poeder-rietsuiker, dus ongerafineerde poedersuiker!

Eerst wil ik je een heel goed 2019 wensen!

Net als bij vele anderen, werden er bij ons gisteren ook heerlijke oliebollen gebakken!
Nu maak ik poedersuiker altijd zelf, maar heb vandaag gekozen
om, de ietsje gezondere versie te maken -zover suiker gezond kan zijn-,
namelijk rietsuiker, dus ongeraffineerde suiker te vermalen tot poeder!

Natuurlijk gaan vooral deze dagen oliebollen en poedersuiker hand in hand,
maar er zullen dit jaar vást nog genoeg gelegenheden komen om poedersuiker te gebruiken.
Denk maar eens aan kraampjes op bijvoorbeeld een kermis... beetje extra poedersuiker er over.
Ik hou daar wel van. Een (dan wel zelfgebakken!) oliebol met voldóende poedersuiker.
Dus wat let je om zomaar midden in het jaar eens een stel lekkere oliebollen te maken!
Zo raar nog niet toch?

En dát is nu het voordeel van zelf bakken. Je kunt iets maken, wanneer jíj er trek in hebt.😄

Dit is maar een kort berichtje, en had deze gisteren al klaar staan om af te maken.
Maar ja, druk bezig geweest en natuurlijk daarna de jaarwisseling zelf!
Dus besloot ik toch maar om dit berichtje vandaag te posten.

Fijn dat je mijn blog ook in dit nieuwe jaar gevonden hebt,
en hoop dat je hier nuttige recepten kunt vinden.
Heel veel plezier met bakken, ook dít jaar weer 😄

Nogmaals een heel goed 2019

Hartelijke groetjes,

Geen opmerkingen: