maandag 2 december 2013

Amandelspijs en bladerdeeg

Zojuist heerlijke amandelspijs gemaakt!
 
... en het begin deeg voor bladerdeeg staat in de koelkast :-)
 
Deze week wil ik graag amandelstaafjes maken,
voor de gezellige pakjes-avond met het gezin :-)
 
De amandelspijs moet een paar dagen (tot een week) rijpen in de koelkast.
Klik op de rode link hierboven voor het super eenvoudige recept!
 
Dit keer heb ik de amandelspijs met ongepelde amandelen gemaakt.
Je kunt dit recept ook maken gemengde noten, dus:
 
Natuurlijk kun je beide soorten ook heerlijk gebruiken om
gevuld speculaas te maken:
Deze speculaas heb ik gebakken in een zelf gemaakt bakblikje:
Hoe je dit bakblikje maakt, kun je ook zien op mijn blog:
 
Ondertussen staat mijn vers gemaakte amandelspijs in de koelkast,
en vanavond ga ik het bladerdeeg afmaken.
Een leuk en gezellig werkje :-)
 
Snuffel rustig rond op mijn blog.
Op deze pagina vind je nog meer leuke recepten.
 
Veel bakplezier!
 
Hartelijke groetjes,

Geen opmerkingen: